Service van het systeem

Dagelijks kom ik ‘het’ tegen, dagelijks denk ik dat kan veel beter! En niet omdat ik een betweter ben of wil zijn, maar gewoon omdat ik weet dat een goed gevoel zoveel meer teweegbrengt op lange en korte termijn.

Klanttevredenheid en klantbelevingHet klinkt simpel maar is voor veel bedrijven (groot en klein) nog steeds niet verweven met het ondernemen, terwijl wij het allemaal heerlijk vinden wanneer wij zelf in de watten worden gelegd, of als er met een kleine attentie aandacht wordt gegeven wanneer iets niet helemaal vlekkeloos is verlopen.

In de praktijk werkt het momenteel (zoals ik recent heb ervaren) zo; Een zonnig terras, ja het is druk maar dat is de bedoeling van een terras, toch? Personeel loopt druk heen en weer, maar ziet niet dat mensen meer willen bestellen. Een verkeerde bestelling bereikt mijn tafel, een koffie verkeerd ;-). Het is niet mijn bestelling, er is geen humor er is geen excuus. Er is wel een reactie van het personeel; ‘Oooww’. En de koffie wordt weggehaald en twee tafels verderop op de tafel gezet.

Ervaring twee, dit keer telefonisch, niet van deze tijd, ik weet het maar toch eens proberen. Bij mijn energieleverancier; Het ‘gesprek’ begint met een keuzemenu, gevolgd door de Spotify lijst. Of eigenlijk de repeat knop van muziek, leuk maar als het lied voor de derde keer wordt ingezet kook ik al…Goed, geduld, rustig blijven….ah een medewerker aan de telefoon, er werken wel mensen!! Probleem – uiteraard, anders bel ik niet – uitgelegd. Er blijft continu iets misgaan en ik wil graag dat het nu voor eens en altijd wordt opgelost, want ik kan niet wekelijks met iedereen van dit energieconcern spreken. Daar heb ik geen energie voor.

De medewerkster gaat, net als vele collega’ s voor haar, ‘even kijken’. Ik wacht….en dan…ja hoor daar is ie dan: ‘ja mevrouw, maar het systeem zegt’……

Het is jammer en niet nodig en toch ben ik blij, want dit betekent dat er nog genoeg winst te behalen valt, hoe? Ik ga ondernemers helpen met het verhogen van de klanttevredenheid en klantbeleving!

Leave a Comment