Wie is het belangrijkst?

Wanneer gaat het goed met je onderneming? Gaat het goed wanneer je alles zelf doet en de controle houdt of is dat zo als de aanvragen/orders binnenstromen en je de werkdruk niet aankan? Elke ondernemer wordt in ieder geval gelukkig van nieuwe klanten, logisch, want dat levert in eerste instantie extra omzet op. 

Nieuwe klanten zijn enorm belangrijk, je krijgt een kans om ze binnen te halen en die ervaring moet goed zijn! Maar het belangrijkste wordt vaak vergeten: bestaande trouwe klanten

Nog steeds wordt de klassieke fout gemaakt om daar te weinig of geen aandacht aan te besteden. En dan gaat het echt niet alleen om de kleinere bedrijven. Ook grote bedrijven maken die fout. 

Ik zal geen namen noemen maar mijn eigen aanbieder van televisie & internet is hier een goed voorbeeld van. Wij zijn ooit met een rode loper door hen naar binnengehaald, niets was te gek alles kon. Jarenlang. Totdat wij een week geen internetverbinding hadden. Bellen, in de wacht staan, erop wordt gewezen dat het erg druk is en dat je wordt doorverwezen naar de website…. (goed daar bel ik dus voor: ‘WIJ HEBBEN GEEN INTERNETVERBINDING!’)

De rest van deze case zal ik je besparen maar je kunt  wel raden dat het niet in één middag, dag of week geregeld was. Inmiddels gaan wij overstappen en wederom wordt alles uit de kast gehaald want wij zijn bij deze provider nieuwe klant. Nu ben ik benieuwd hoe dat gaat, na volgende week woensdag wanneer wij officieel van nieuwe klant bestaande klant worden.

Een bestaande klant heeft voor jouw gekozen door je aanbod en niet in de laatste plaats ook omdat hij het je gunt dat je hem je dienst of product gaat leveren. Ga hier niet aan voorbij!  Je bestaande klant zal in de nabije toekomst weer of extra gebruik gaan maken van je diensten als jij hem het gevoel geeft dat hij/zij altijd belangrijk is geweest!

Hoe pak je dat aan? Richt je op het belonen van zijn loyaliteit.

Ik help je daarbij graag, door je de beleving van je bestaande klant te laten zien zodat je deze kan blijven behouden!

Leave a Comment